Norulv Øvrebotten
Konspirasjon er et fag som må læres
Dagens generalsekretær i Europarådet, Thorbjørn Jagland, ble mye benyttet som mellommann i indirekte bedrag fra sovjetiske KGB og russiske FSB utover 1990-tallet og videre. Det var Jagland som Jens Christian Hauge benyttet til å lure Stortinget trill rundt, slik at det i 1994 vedtok å sette ned en granskingskommisjon som snudde forholdet mellom politiet og KGB på hodet i Norge. For å gi dette narrespillet større autoritet, stilte Høyesterett opp med en av sine dommere, Ketil Lund, som hadde en fortid i SV til overmål.
I 1996 la kommisjonen fram en innstilling på grunnlag av at overvåkingspolitiet var gransket i stedet for KGB gjennom hele etterkrigstiden. Det var med andre gjort stikk motsatt av hva som hadde vært logisk og naturlig etter Berlin-murens fall i 1989. Spillet i det negative rom fra Moskva var grunnlaget for hele saksbehandlingen, og slik forsatte bare Russland hvor Sovjetunionen slapp. Forskjellen var intensiteten. Som bare ble mye sterkere.
Moskva satte inn Thorbjørn Jagland som statsminister i stedet for Gro Harlem Brundtland i 1996. Det ble mot henne benyttet samme fremgangsmåten, slik det ble gjort mot meg også samme året. Jeg var da sjefredaktør for Rogalands Avis. Vi var alle husdyr på Virkelighetens Animal Farm. Moskva bestemte om vi skulle være ute eller inne av fjøset og hvilken bås som vi skulle stå på hvis vi var inne. I realiteten. Slik Moskva gjør den dag i dag i 2011 i Norge.
Direktør i Norsk Utenrikspolitisk Institutt, forsvarsminister og senere utenriksminister Johan Jørgen Holst, som hadde lært meg opp i forsvars- og sikkerhetspolitikk på det høyeste nivået på 80-tallet, døde av hjerneblødning i 1994. En annen viktig lærer for meg var John Sundhagen, populært kalt SUK, den mangeårige høyre hånden for Haakon Lie. SUK var en av de store innen det hemmelige Norge, og han ga både Johan Jørgen Holst og meg innblikk i både det ene og det andre som byråsjef i Forsvarsdepartementet på slutten av 70-tallet. Noe han fulgte opp senere. SUK visste det meste og kunne fikse alt.
SUK fikk beleilig nok kreft og døde vinteren 1996. Han klarte før sin død å møte, tross full av kreft, for Lundkommisjonen som hadde fått i oppdrag å snu utfallet av den kalde krigen på hodet, og SUK demonstrerte forakten for hele påfunnet fra KGB med å slå i bordet med en mappe fra det øst-tyske sikkerhetspolitiet Stasi. Den omhandlet en av kommisjonens medlemmer, Berge Furre, den kjente professor og SV'er med utstrakt reisevirksomhet i østblokken. Berge Furre tilhørte dem som hadde tapt den kalde krigen, men han skulle som de andre taperne, komme ut på vinnersiden som følge av narrespillet som snudde alle viktig forhold innen sikkerhet opp ned. Lund-kommisjonen var ikke det eneste bedraget.
Nå ble det ikke mange mapper fra Stasi som ble gjennomgått i Norge. For det første som Thorbjørn Jagland gjorde som statsminister var å knekke ryggen på overvåkingspolitiet (POT) for godt. Han sparket hele ledelsen og beordret stans i all norsk etterforskning av arkivene etter øst-tyske Stasi.
Med et vestlig forankret sikkerhetspoliti på felgen og helt ødelagt med påfølgende omorganisering til dagens PST, var det enda lettere for Russland å befeste solid kontroll over Norge og fortsette å bruke den norske staten som dobbelagent mot andre som vi utga oss for å være venner med. Det gikk fortsatt mest utover USA. Som i Norge hadde bygget opp og finansiert en stadig større bedragoperasjon innen militær kontraetterretning mot seg selv i alle år etter at Stalin plasserte Norge som medlem av NATO i 1949. Det var ingen klar over verken i USA eller her hjemme på 90-tallet. Derfor var det også umulig å få tak på virkeligheten. Fordi den riktige konteksten for hendelser manglet.
Det gjør den ikke lenger. Siden jeg har opplevd både Stasi, KGB og FSB på nært hold i så mange år og har mer solid bakgrunn fra før innen forsvars- og sikkerhetspolitikk enn de fleste i Norge, er jeg fullt kvalifisert for å vurdere kvaliteten på de hemmelige tjenestene i Norge, som alle som en er smart integrert i de enda mer hemmelige russiske tjenestene. Noe jeg ikke forsto før i 2005 og ikke tok inn over meg egentlig før flere år senere.
Moskva ønsker selvsagt ikke noen som er faglig dyktige innen kontraetterretning og etterretning til å lede disse tjenestene i Norge. Det gamle russiske opplegget for Stay Behind med primæroppgave å manipulere det indre politiske livet i vestlige land, ble beholdt og bygget ut i Norge som i andre land i Vesten, så etter alt narrespillet og de maskerte drapene på 90-tallet, sto Russlands Moskva sterkere i Norge enn Sovjetunionens Moskva hadde gjort.
Hva alle ledere for dagens PST har til felles siden hele den vestlige kontraetterretningen i Norge ble knust på midten av 90-tallet, er at ingen av dem er faglig kvalifisert for jobben. Konspirasjon er et fag som du må lære, og selv jeg som har holdt på innen og rundt denne bransjen mer eller mindre siden jeg første gangen ble tatt opp som læregutt på slutten av 70-tallet, har enda mye å lære. Bokhyllene mine er fulle av faglitteratur og mye av det er ennå ikke lest skikkelig, og jeg møter hele tiden skitne triks som skal hindre meg i å bli bedre.
Jeg har overlevd flere drapsforsøk. Noe som ikke er uventet å bli utsatt for når du avslører den mest hemmelige og suksessrike fremgangsmåten som de sovjetiske og russiske tjenestene har benyttet siden Lenin, Stalin og kommunistene kom til makten med et statskupp i Russland i 1917. Dette er intelligente metoder innen bedrag som stadig blir benyttet. Terroren i Norge dette året er et solid bevis på det.
Moskva dyrker middelmådigheten i andre land. Helt konsekvent. Det er også en arv fra Josef Stalin. Han skjøt ikke 22 000 intellektuelle unge menn i Polen våren 1940 uten grunn. Norske ledere innen politi og forsvar bærer preg av denne stalinistiske tradisjonen med å dyrke middelmådighet ute, noe som er en logisk følge i en russisk dobbelstat, og det gjør livet for slike som meg enda farligere i et land som Norge. Du er helt avhengig av at noen andre holder hånden over deg, og de finner du ikke med åpent kontor i Førde, Oslo eller i andre norske byer. Hvis jeg skulle bli borte, må du i hvert fall ikke tro på noen offisielle forklaringer. De kan du være sikker på er falske. Enn så lenge lever jeg.
Den forrige sjefen for Politiets Sikkerhetstjeneste var en politiker fra Venstre som i dag er riksantikvar. Han er utdannet jurist og hadde bakgrunn fra påtalemakten, men ingen erfaring i etterretning og kontraetterretning. Helt blank var Jørn Holme da han ble ansatt som sjef for PST i 2004.
Muligens at Jørn Holme etter fem år hadde lært så mye at han begynte å forstå at han ble brukt i et russisk spill fra skyggene, jeg har drevet utstrakt voksenopplæring på nettet for noen og enhver, ikke vet jeg. Jørn Holme hadde i hvert fall vett nok til å slutte som sjef for PST.
Nå vil Jørn Holme som riksantikvar verne den utbombede høyblokken i sentrum av Oslo. Det synes jeg heller ikke er en god vurdering, men den skader i hvert fall ikke sikkerheten min, slik mange andre vurderinger i PST hadde til følge mens han var sjef der. Det var så vidt jeg overlevde 2006. Etter å ha avslørt russernes spill i Norge siden krigen og gjort funnene fra etterforskningen kjent på nettet.
Akkurat slik som jeg gjør i dag. Bare nå med enda høyere presisjon og gjort relevant for løpende hendelser etter en terror med mye bedrag som skal sikre Moskvas gamle makt over dobbelstaten i vest. Når du kan faget konspirasjon, ser du denne virkeligheten. Bak maskeringen. I hvert fall når det benyttes de samme metodene innen bedrag som jeg har avslørt før.
Norulv Øvrebotten - Gud gjør ikke feil
Gud gjør ikke feil, derfor er han også Gud.
Derfor kan det umulig være Gud som står bak terroren i Norge, for det er gjort så mange feil at jeg ikke har store problemer med å kartlegge alt bedraget både før og etter. Om jeg abstraherer meg helt bort fra drapsmannen Anders Behring Breivik og hans forhold, kan jeg plukke ut de sentrale personene på toppen av den norske staten som medvirker til å kamuflere den virkelige hensikten og sammenhengen. Det gjør jeg ut fra kjennskapen til fremgangsmåten som de hemmelige russiske tjenestene benytter i saksbehandlingen.
Nok av beviser for at denne fremgangsmåten blir benyttet og at fremstående samfunnstopper medvirker til forbrytelsen.
Skal du forstå norsk historie enten det er siste året eller ellers gjennom over 70 år, må du benytte metoder som vanligvis kriminaletterforskere bruker. Derfor har historikere vanligvis ikke strukket til. De har ikke nødvendig kompetanse til å oppklare forbrytelser. Ganske enkelt. Motoren i norsk historie har vært bedrag kamuflert som smart jus. Med andre ord arbeid fra profesjonelle gangstere med de andre tiltak som da følger med. Drap medregnet.
[attachment=0]norulv-300x300.jpg[/attachment]
Avisene i Schibsted som Verdens Gang og Aftenposten er opptatt av å avfeie alt som avviker fra den sannheten som skal etableres og hamres fast, som konspirasjonsteorier og vås. Det er mulig at det er mye vås i de etablerte mediene, men det skyldes i første rekke manglende kunnskap.
Konspirasjon som betegnelse på et faglig håndverk, er ikke funnet på av fantaster og dustemikler, slik du kan få inntrykk av i norske aviser, det er det presise navnet som sovjetrussiske KGB og nå russiske FSB selv benytter på faget som blir utøvd. Ansatte i russisk etterretning får opplæring i faget konspirasjon på egne høyskoler, som blant annet innebærer studier i samfunnskunnskap med en kvalitet og realisme som ingen norsk journalist har bak seg. Dette er fakta. Du kan velge denne virkeligheten bort fordi den blir for ubehagelig, men utøvelsen av dette faget i Norge blir ikke borte av den grunn.
Når en journalist i VG i dag skriver om konspirasjonsvås, skjer det uten å forstå at våset først og fremst består i at VG og andre norske aviser og medier for øvrig, lar seg lure av smart arbeid innenfor konspirasjon fra de hemmelige russiske tjenestene. Stort sett blir det som en følge presentert vås for leserne, vås som er irrelevant for å oppklare saken. Det virkelige forholdet blir tvert om tildekket av følgene som oppstår når journalister, politikere og andre lar seg lure til å snakke og skrive på grunnlag av bedrag. Da er resultatet konspirasjonsvås. Noe så forferdelig mye vås også. Men i en helt annen betydning av ordet enn hva VG tenker seg. Avisen står for mye av dette våset som følge av konspirasjon. Nemlig.
Noe som må være lov å si uten å såre gamle kolleger i pressen.
http://www.vg.no/nyheter/meninger/artik ... d=10076409