NÅ MÅ DENNE SATANS DISIPPEL OG JESUITTEN STOPPES.

Merk dere at dagens lovgivere gjemmer seg bak en korporasjon, et enevelde som er identisk med BANDIDOS!
Når du signerer under en bot feks, så føy til at du har signert under Duress, som betyr tvang- dermed kan de ikke kreve at du betaler. Slikt skal vi IKKE betale, bøter og annet disse kuppmakerne dytter på folket i Norge-. Eks vis Eiendomsskatter og bomringer.

NÅ MÅ DENNE SATANS DISIPPEL OG JESUITTEN STOPPES.

UNREAD_POST Elmer Solberg » Tor Feb 24, 2022 8:58 am

TO:Marianne Johansen NRK<mariann.johansen@nrk.no>;Vibekke Furst Haugen NRK<vibeke.furst.haugen@nrk.no>;

C/c: samfunnspartiet@gmail.com<samfunnspartiet@gmail.com>;Amalian Anderson<andersenamalia76@gmail.com>;Connie Eng<connie72eng@gmail.com>;Morten Kvingedal<kvingedalmorten@gmail.com>;NN NN<nn1337@yahoo.com>;ellamoe@hotmail.com<ellamoe@hotmail.com>;Rune Fardal<rune@fardal.no>;sara62 @getmail.no<sara62@getmail.no>;Alice Aka Amina<amina.alice.rosalie@gmail.com>;Hadrian Rebell<Hadrian.libell@hotmail.com>;Elin Ingebrigtsen<elin.ingebrigtsen@hotmail.com>;Berit Mikalsen<beritmikalsen@trigeo.media>;Kiri Rainha<kirirainha84@gmail.com>;maarit@online.no<maarit@online.no>;Howard Widding<howardwidding@yahoo.com>;Per Halle<per.halle@gmail.com>;Ole Jostein Lefstad<o-jostei@online.no>;sandangerp@gmail.com<sandangerp@gmail.com>;Wenche Hommersand<Wenchehommersand@outlook.com>;Ingvar Dromnes<ingvardromnes@gmail.com>;Elin Toenjum<elin_toenjum@hotmail.com>;groolsen1@hotmail. com<groolsen1@hotmail.com>;akrande@gmail .com<akrande@gmail.com>;maudsofie@hotmail.com<maudsofie@hotmail.com>;a.kaaby@gmail.com<a.kaaby@gmail.com>;Anne Marie<anne-marie@ebnett.no>;anita.bekketun@gmail.com<anita.bekketun@gmail.com>;asbjmyhre@gmail. com<asbjmyhre@gmail.com>;inge - lise dønnessen<bhaloma.ild@gmail.com>;ema1956@ protonmail.com<ema1956@protonmail.com>;unni. hjellnes@gmail .com<unni.hjellnes@gmail.com>;ofares .mekaniske@yahoo.no<ofares.mekaniske@yahoo.no>;ivarkvistaas@gmail.com<ivarkvistaas@gmail.com>;skottnesrokker@ hotmail.com<skottnesrokker@hotmail.com>;stuve. mona@yahoo.no<stuve.mona@yahoo.no>;janmartinj@gmail.com<janmartinj@gmail.com>;roarthronsen@gmail .com<roarthronsen@gmail.com>;barbromusic @gmail .com<barbromusic@gmail.com>;bockxo@gmail.com<bockxo@gmail.com>;Øyvind Vassøy<oyvind.vassoy@gmail.com>;AwakeCanada.org<info@awakecanada.org>;Christopher Dommer<markkishonchristopher@gmail.com>;Alternative medier<annelivirtanen.am@gmail.com>;info@cspoa.org<info@cspoa.org>;Dr Charlie Ward<info@drcharlieward.com>;Glden Bull<contact@gldenbull.com>;no-reply@newsletter.infowars.com<no-reply@newsletter.infowars.com>;kopi: Namsmannen i Sogn<namsmann.sogn@politiet.no>;Statens vegvesen<firmapost@vegvesen.no>;Hordaland tingrett - BERGEN<Hordaland.tingrett@domstol.no>;Justisdepartementet<postmottak@jd.dep.no>;Norges nasjonale institusjon for menneskerettighet<info@nhri.no>;Lowell Norge AS<rettslig.no@lowell.com>;nav.arbeidslivssenter.vest-viken@nav.no<nav.arbeidslivssenter.vest-viken@nav.no>;Nav Sogn og Fjordane<nav.sognogfjordane@nav.no>;Anne Lene Eggum Eggum<anne.lene.eggum@nav.no>;TV2 Tips<tips@tv2.no>;Karoline POLITI Engesland<karoline.engesland@politiet.no>;

EN AV MOTTAKERNE HER SENDTE MEG DENNE. NÅ MÅ DENNE SATANS DISIPPEL OG JESUITTEN STOPPES.
https://fakta360.no/2022/02/eu-agenten- ... Y1Uozn3syA

tir. 15. feb. 2022 kl. 19:22 skrev Elmer Solberg <elmesol58@gmail.com>:

Vi er

Nasjonale Varslingsgruppe

Folkedomstolen i Norge.

Tale 320 - 2022-01-31 Jeg ringer Vibeke NRK 00. 04.24 min

I denne samtalen med Vibeke, så informerte jeg at jeg ville komme til å informere henne om diverse fakta vedrørende diverse ting. Derfor dette. Det forventes nå at redaktøren i NRK, som er mottaker av denne informasjonen, forteller Det Norske Folk, SANNHETEN om hva vi alle er utsatt for.

Og gjør hun ikke det, så må hun, som ansvarlig redaktør i NRK, ta konsekvensen av det. Vi kan ikke lenger sitte stille å se på at disse satanistene som står bak dette, dreper og ødelegger våre familiemedlemmer og andre med giftene de sprøyter i dem, og som de nå forsøker å tvinge i oss opplyste å våkne mennesker i Norge.

NRK må derfor øyeblikkelig gå ut og fortelle Folket sannheten om det vi alle har vert utsatt for fra disse satans disipler iblant oss.

2022-02-06 Attorney Reiner Fuellmich Opening Statements 09-59 min

https://www.facebook.com/watch/?v=544817266502892

«De bruker vår regjering og mainstream media, som de bokstavelig talt eier for å formidle sin panikkpropaganda 24 / 7.»

«de såkalte vaksinene er ikke bare ineffektive, men ekstremt farlige.»

«Pcr-testen kan ikke fortelle oss noe om infeksjoner, men er det eneste grunnlaget for alle anti-korona-tiltak, inkludert det endelige tiltaket de såkalte vaksinene, de såkalte vaksinene er ikke bare ineffektive, men ekstremt farlige».

«Å ignorere ondskap er å bli medskyldig i det»
Denne bør dere ta til dere noen og enhver.

§ 15.Medvirkning - Et straffebud rammer også den som medvirker til overtredelsen, når ikke annet er bestemt.

Hei!

Elmer Solberg er et menneske som blir brukt av Gud til å åpne øynene til hele folket. Hør på han mens det enda er tid.

Mvh.

Øyvind Aarsnes

Frigjør Idlib

«Hold deg langt unna denne gjengen her om du vil opp i det hellige.
"Det er ikke uten grunn at alt innen helse bruker satan logoer.»

Dr Peter Gøtzsche avslører big pharma som organisert kriminalitet https://www.youtube.com/watch?v=dozpAshvtsA

Sacha Stone forteller i denne videoen: «Alle regjeringer i verden er myntet på satanisme» https://rumble.com/vemuuh-sacha-stone-t ... xdeB68Fx74

Health Ranger ber om kriminalforfølgelse av Big Pharma-ledere for deres rolle i å designe, fremme DØDELIGE injeksjoner som falskt er merket med "vaksiner"

https://www.naturalnews.com/2022-02-14- ... tions.html

( Natural News ) The Health Ranger Mike Adams ba om rettsforfølgelse av Big Pharma og dets allierte under 11. februar-utgaven av hans "Situasjonsrapport"-podcast. Bortsett fra legemiddelprodusentene og administrerende direktører, oppfordret han også til rettsforfølgelse av forskere og myndighetspersoner som presset på det dødelige Wuhan-koronaviruset (COVID-19).

«Lastbilistene i Ottawa og andre byer tetter nå veiene, på samme måte som dere statlige galninger prøvde å koagulere folks arterier og årer med blodproppskuddene. Vi Folket vet nå: Regjeringene er terroristene. De samme regjeringene som presset på de dødelige skuddene som drepte mennesker, blokkerte ivermectin og fikk folk til å dø, sier nå at alle som er uenige med [dem] er en terrorist,» sa han.

Han siterte et nylig intervju han hadde med Ohio-advokat og Brighteon.TV- vert Tom Renz. "Det vi må skifte til nå, sier [Renz], er å holde de kriminelle ansvarlige. De som utførte disse forbrytelsene mot menneskeheten [og] de som brøt menneskerettighetene.»

Ifølge Brighteon-grunnleggeren stopper ikke listen med Chief Medical Advisor i Det hvite hus Dr. Anthony Fauci og tidligere National Institutes of Health - direktør Dr. Francis Collins. Han pekte også på tjenestemenn fra Food and Drug Administration og Centers for Disease Control and Prevention som medskyldige i kriminell svindel.

The Health Ranger ga også sine lyttere en slags "lekser" å forplikte seg til ved å snakke med deres respektive statsadvokat. "Jeg vil oppmuntre deg til å legge frem ideen om straffeforfølgelse mot alle de som er medskyldige i å presse på denne svindelen med [COVID-19]-vaksinene. Ikke bare Big Pharma: Det er også Big Tech [og] Big Media, [ved siden av] sykehusadministratorene. Det er en lang liste med mennesker."

Brighteon.TV

"Etter mitt syn må de alle etterforskes og straffeforfølges for sin rolle i dette, fordi dette er en begivenhet på holocaustnivå, dette er en forbrytelse mot menneskeheten. Dette er som andre verdenskrig, bortsett fra nå – krigen skjer gjennom behovene. Og saken er at de visste at det var å drepe folk.

Tribunaler mot de ansvarlige for COVID-folkemordet fortsetter

Heldigvis har rettferdighetens hjul begynt å snu – takket være Peoples' Court of Public Opinion (PCPO). PCPO, en internasjonal koalisjon av advokater og dommere, innkalte til en høring 5. februar i Tyskland for å straffeforfølge forbrytelsene mot menneskeheten. Ifølge gruppen brukte regjeringer over hele verden COVID-19-pandemien som påskudd for å begå disse forbrytelsene.

Den tyske advokaten og legen Dr. Reiner Fuellmich sa i sine innledende bemerkninger: «Denne saken, som involverer de mest avskyelige forbrytelsene mot menneskeheten begått under dekke av en [koronavirus] pandemi, ser komplisert ut bare ved første øyekast. Det er ingen pandemi, men bare en PCR-test "plandemi" drevet av en forseggjort psykologisk operasjon designet for å skape en konstant tilstand av panikk blant verdens befolkning." (Relatert: Dr. Reiner Fuellmich: Siste bombe om COVID-vaksiner vil demontere Big Pharma .)

Han la til at COVID-19-pandemien "allerede hadde vært lenge planlagt," og siterte svineinfluensapandemien i 2009 som en tørrkjøring for det som skulle skje mer enn et tiår senere. "Det ble tilberedt av en gruppe superrike psykopatiske og sosiopatiske mennesker som hater og frykter mennesker på samme tid, ikke har empati og er drevet av ønsket om å få full kontroll over alle mennesker i verden," sa Fuellmich .

"Hvor enn du går, hjelp til å dele og fremme ideen om at det bør være straffeforfølgelse av alle de som var medskyldige i dette. Merk mine ord: Ettersom kroppsantallet øker, kommer dette til å multipliseres i løpet av de neste par årene – til virkelig vanvittige, grufulle nivåer, sa Adams.

"Tro meg, flere og flere mennesker kommer til å slutte seg til oppfordringen om straffeforfølgelse mot enhetene som prøvde å gjennomføre denne masseutryddelsen av menneskeheten. De drepte sannsynligvis mellom en milliard og to milliarder mennesker globalt. De massemyrdet over en milliard mennesker, det er det historikere kommer til å si når alt er sagt og gjort.»

Vi folket er de rettmessige mesterne i både Kongressen og domstolene, ikke for å styrte grunnloven, men for å overstyre mennene som ville forvrenge grunnloven.

[AUDIO] RICK MARTIN FORKLARER HVORDAN MAN KAN ARRESTERE GUVERNØRER OG DOMMERE

Skrevet av SSBAmerica.com | 7. mai

Vi folket har den ultimate makt, og har myndighet til å arrestere enhver dommer, enhver påtalemyndighet, enhver guvernør, en hvilken som helst ordfører og i utgangspunktet noen som truer våre umistelige rettigheter.

Common Law Court of Justice 15. januar 2022

Våre arrestordrer gir ikke bare våre sheriffer og politibetjenter, men også mennesker over hele verden makt til å håndheve domstolens dom ved å arrestere domfelte kriminelle, beslaglegge eiendelene deres og stoppe salg og bruk av C*O* V*I*D 'vac*sins'," sa retten.

maktfordelingsprinsippet

«Domsmakten skulle legges til domstoler sammensatt av personer valgt ved loddtrekning blant folket og for kort tid»

Dommarforsikring:

Eg Elmer Solberg avgjer med dette fylgjande lovnad: At Jeg kalder Gud til vidne paa, at Jeg i hver mands sak skal stemme saa, som Jeg vet er sandest for Gud efter loven og min samvittighet, saavel mot fiende som mot frænde.

«Alle Overdommere, der beskikkes embede i Folkedomstolen, er indstillet af Council of The Seven Acephali. Overdommere er et ulønnet arbejde, for menneskeheden. En Overdommer i Folkedomstolen er Nationen Noreg`s øverste dommer, og kan således til enhver tid afskedige dommere ansat i det private retssystem under International jurisdiksjon, da disse ikke længere har lovlig jurisdiktion på Landjorden!

Trond «Det vil komme masse arrestasjoner helt ut i bygd og grend. De fleste losjer og kommune styrer. Ordførere. Rådmenn. Menigheter helsevesen. Brannvesen, politiet. Kommer til og bli hentet av miletæret og brakt til miletære domstoler. Stat. Fylke og kommune vil bli ganske tomme for nyttige idioter på djevelens lønningsliste.»

Dette vil skje, og tiden er overmoden for å velge side. Velger du feil, så deltar du i ondskapen, og Gud vil straffe deg for det.

Elmer Solberg

Offisiell Varsler

Nasjonale Varslergruppe

Overdommer Folkedomstolen

Medlem av Common Law Court

Medlem av FAMPO

(Folkeaksjonen mot Maktmisbruk, Politistat og Overgrepskultur)

https://fampo.info/media/
Elmer Solberg

Re: NÅ MÅ DENNE SATANS DISIPPEL OG JESUITTEN STOPPES.

UNREAD_POST Ø. Aarsnes » Fre Sep 09, 2022 12:46 pm

Takk for opplysning Elin.
Hei igjen og takk for sist!

Jeg vil med dette sende en stor takk til de som stjal førerkortet fra min gode venn Elmer slik at han ikke kom seg på jobb og fikk tid til å finne ut hva han Gamle Erik holdt på med i og utenfor losjene i Norge. Hadde ikke politiet ulovlig beslaglagt hans førerkort ville det vært teknisk UMULIG å fått tid til å finne ut alt dette som han har varslet om denne tiden som nå snart nærmer seg 5 år. Tusen , tusen takk atter en gang for at Gud kunne også bruke dere til å opplyse folket om denne grusomme kriminelle gjengen som både Erik Rudstrøm skriver om i sine bøker FRIMURERIET OG DE SKJULTE MAKTELITER og Per Aslak Ertresvåg i boken MAKTEN BAK MAKTEN.

Mvh.

Øyvind Aarsnes - dette skrev Øyvind i ein epost i 2020.

Eg er fortsatt uten sertifikatet mitt. Var det ikkje no ein ide og returnere sertifikatet mitt???

OM DU VARSLER OM KORRUPSJONEN, SÅ MISTER DU ALLE DINE RETTIGHETER.

https://www.youtube.com/watch?v=GgLGM2H2KGI&t=668s

Hør denne videoen og vurder om det er «vrangforestillinger» det dreier seg om. Og dette er bare noe av det som vi har varslet om

Vi har status som Varslera, og Vi forventar at Vi vert skjerma og holdt skadesløs. I og med at Vi har status som Varslara inn imot offentlig sektor og tvisteløysningssystemet, så er risikoen betydeleg for gjengjelding frå ei usynlig elite. Vi har alle sett i media, samt sjølve opplevd dei betydelege farar og ulemper varslara vert utsatt for når Vi varslar om kritikkverdige forhold innan sentrale og samfunnsviktige instanser.

«Those who have the privilege to know have the duty to act.»

Albert Einstein.

«De som har privilegiet å vite, har plikt til å handle.»

«Opplysning er det mektigste våpen du kan bruke til å endre verden.» Nelson Mandela

Det er ikke vrangforestillinger det jeg har formidlet til dere, men rene fakta om tingenes tilstand i Norge og Verden.
Kan det bli mer avslørt enn dette?
Må Gud Faderen velsigne dere alle rikelig.

Venleg helsing

Elmer

Offisiell Varsler

Nasjonale Varslergruppe

Overdommer i Folkedomstolen

Medlem av FAMPO

(Folkeaksjonen mot Maktmisbruk, Politistat og Overgrepskultur).

tor. 8. sep. 2022 kl. 16:23 skrev Elin Toenjum <elin_toenjum@hotmail.com>:

Det er sterke ord, men mye i dette vet jeg er sant,
det er alt for mye kjemikalier og medikamenter som IKKE bør kalles medisiner,
da ordet medisin bør være forbeholdt noe som gir bedring og helbreder sykdom.

Det samme kan sies om det meste av legemiddelindustrien, som er et kartell som del av en helhet,
som ikke gjør oss friske og fri fra sykdom, da ville det ikke vært lønnsomt.
Og det er ekstremt og skremmende dersom en setter seg inn i deres agenda.

Ang dette du sender, Elmer, så kan du gjerne legge det inn i støttegruppen,
og evt Maarits gruppe Synkron - den nye psykiatrien, og evt den generelle støttegruppen.

Link til denne:

https://www.facebook.com/groups/546872235474554

Det ville vært fint om du la det inn, eller ønsker du at noen andre skal gjøre det?

Gjerne en annen som mottar denne mail i så fall, fint om flere legger inn.

Det er ganske synkront til den video jeg lytter på akkurat nå,
og den er så viktig og så klar, fra en så unik kilde,
at jeg ber dere ALLE om å lytte til denne video,

Dr Rima Laibow, noen av dere vet nok hvem hun er.

hun ble kjent da et kvinnelig overhode, hun har ikke sagt hvem,
kan være kongelig, var til behandling og snakket om at "The great culling" nærmet seg"

Altså ned-dreping av alle oss vanlige. Og det gjøres på mange forskjellige måter,
f eks weaponized food, vann, såkalte medisiner og vaksiner.

Denne video, er kanskje ikke helt ny, men utrolig relevant og viktig, for å se sammenhenger osv.

Hun nevner også Norge og muligens stoltenberg, litt utydelig, ca 36 min inn,
tror jeg det er og en konferanse 2008? Hører noen klart hva som sies?

De har holdt på LENGE med å endre mennesker og menneskeheten, dyr og planter,
endre gener osv, vaks er en viktig del av dette og den siste er bare kronen på verket.

GMO mat er ekstremt farlig og blir ikke merket,
jeg har bl a kjempet for å få den merket, men det er forbudt i USA,
og alt som importeres derfra er ikke merket, og vel ikke andre ting.

Det er skremmende at vi ikke har selvbestemmelse over egen kropp og helse!

https://www.bitchute.com/video/MiMxUiRHqvpU/

Her er et intervju til som er ganske nytt i tillegg,
utrolig hva denne kvinne avslører, så søk gjerne opp info fra henne:

https://www.bitchute.com/video/NCafNAQAiZ63/

Hilsen Elin

Fra: Elmer Solberg <elmesol58@gmail.com>
Sendt: torsdag 8. september 2022 10.25
Til: Advokatfirma Ivar Blikra <post@fylkesadvokat.no>; kopi: Siri Aita psykolog Medalen <siri.anita.medalen@helse-forde.no>; Barbro Advokat Paulsen <bp@advokat-rogstad.no>; Anders Pedersen <jkredes@hotmail.com>; maarit@ online.no <maarit@online.no>; Elin Toenjum <elin_toenjum@hotmail.com>; Øyvind Aarsnes <oe-aarsn@online.no>; Øyvind Vassøy <oyvind.vassoy@gmail.com>; Jarle Johansen <kreateam@gmail.com>; Elmer Solberg <elmesol58@gmail.com>; Nils Hoel <nils.hoel@yahoo.no>; Asbjørn Nilssen <nilssen.asbjorn@gmail.com>; Bjørgulf Martensen <bmonline@bmonline.no>; Donuta Kozon <danutakozon@gmail.com>; Karina Hyggen Amland <karina_hyggen_amland@hotmail.com>; Karsten Midtbø <Karsten@midtbo.com>
Emne: Re: Siste fra Fuellmich -1 min

Viktig informasjon angående psykiatrien

På bakgrunn av denne informasjonen krever jeg øyeblikkelig stans av tvangen jeg påføres i Helse Førde.

Hemali - Helse, Mat & Livsstil

torpeSodns59u626acma 3umg1t6564ha0ahf67g3f850a0322g 673fa9147 _

Professor Peter Gøtzsche: – Mer enn i noen annen spesialitet er psykiatri en disiplin der det er av største betydning å lytte til pasienten. Men når problemet er psykiatrienes egen praksis, er de sjelden villige til å lytte.

Les intervjuet med legen, vitenskapsmannen, forfatteren og kritikeren av psykiatrisk praksis. https://hemali.no/

Professor Gøtzsche: – Psykiatri som spesialitet bør fjernes

Av Julia Schreiner Benito

6. september 2022

Oppdatert: 11 timer siden

– Den gjør mer skade enn godt. Etter å ha lest de fem mest brukte lærebøkene i Danmark om psykiatri og medisin, er professoren klar: Psykiatri som medisinsk spesialitet er så skadelig at den bør fjernes.

Nå har legen, vitenskapsmannen, forfatteren, grunnleggeren av Nordic Cochrane Center og tidligere direktør ved Rigshospitalet i København konkludert: De mest brukte lærebøkene innen medisin og psykiatri i Danmark – trolig også i resten av Vesten – er så villedende, feilaktige og vitenskapelig uærlig at bøkene og praksisen bør opphøre.

--------------------------------------------------------------------------------

Peter Gøtzsche er blant foredragsholderne på Høstkonferansen 8.-9. oktober i Sandvika. Program og påmelding her.

--------------------------------------------------------------------------------

Biologisk psykiatri virkningsløs

– Jeg beskriver også svindel og manipulasjon med dataene i forskning som er hyppig sitert, skriver Gøtzsche i e-post til Hemali.
– Jeg konkluderer at biologisk psykiatri har vært virkningsløs. Og at psykiatri som medisinsk spesialitet er så skadelig at den bør forsvinne.
I sin nye bok Critical Psychiatry Textbook svarer Gøtzsche på hvorfor legemidler er den tredje hyppigste dødsårsaken i Vesten. Dessuten hva vi ikke får vite om medisinene.
I 2021 fikk legen ideen om å vurdere de mest brukte lærebøkene i Danmark. Hans siste bok er en lærebok som skal forklare hva som er galt med de andre lærebøkene.
– Jeg håper at andre forskere vil analysere lærebøkene som brukes i deres land.

Mer enn i noen annen spesialitet er psykiatri en disiplin der det er av største betydning å lytte til pasientene. Men når problemet er psykiatrienes egen praksis, er de sjelden villige til å lytte.

Gøtzsche mener å ha avdekket et stort gap mellom framstillingen av psykiatri og hva forskningen faktisk viser.
– Mye av det ledende psykiatere hevder er feil, og det er grundig dokumentert (Ref. 1-11)

Om påliteligheten til psykiatriske diagnoser
Om årsaker til psykiatriske lidelser
Hvorvidt lidelser kan sees i en hjerneskanning eller -kjemi
Om fordeler kontra skader er av psykiatriske legemidler, elektrosjokk og tvungen behandling
– Mer enn i noen annen spesialitet er psykiatri en disiplin der det er av største betydning å lytte til pasientene. Men når problemet er psykiatrienes egen praksis, er de sjelden villige til å lytte.

– Psykiaterne er selgere og pasientene er kunder

– En undersøkelse av 2031 australiere viste at folk trodde at antidepressiva, antipsykotika, elektrosjokk og innleggelse på psykiatrisk avdeling var mer skadelig enn gunstig. Psykiaterne bak undersøkelsen var misfornøyd med svarene og hevdet at folk bør komme frem til den “riktige oppfatningen”. Men tok de feil? Jeg tror ikke det.

– Vi har en situasjon der “kundene”, pasientene og deres pårørende, ikke er enige i “selgerne”, psykiaterne. Når dette er tilfelle, er leverandørene vanligvis raske til å endre sine produkter. Men det skjer ikke i psykiatrien. Den har monopol på å behandle pasienter med psykiske problemer.

Hormonell ubalanse i hjernen?

– Vi hører typisk at psykisk sykdom – som depresjon – har årsak i “hormonell ubalanse i hjernen”. Hva er din vurdering av den påstanden?
– Det er helt feil, en falsk påstand. Se Robert Whitakers brilliante artikkel om dette.

– Hvordan vurderer du påliteligheten i psykiatriske diagnoser?
– De er meget upålitelige, som jeg beskriver i detalj i boken min.

– Hvilket er det verste eksempelet du har sett?
– At ledende psykiatere hevder at piller mot depresjon beskytter barn og unge mot selvmord. Når de randomiserte forsøkene helt klart viser at de fordobler risikoen for selvmord. Også blant voksne.

– Hvem er de skyldige?
– Psykiaterne. Legemiddelindustrien bedriver organiser kriminalitet, men det fritar ikke psykiaterne for deres medisinske ansvar.

– Hva er løsningen?
– Psykiatrien bør nedlegges, den gjør mer skade enn gavn. Vi bør satse på psykoterapi, ikke piller.

Ekskludert fra forskningssamarbeidet Cochrane

Gøtzsche er blant de mange fagpersoner som har blitt straffet ved at de har talt med en annen stemme enn majoritetens. (Se ramme lenger ned) Han var initiativtakeren til det nordiske, uavhengige forskningssamarbeidet Cochrane, men ble ekskludert fra styret etter å ha ytret seg negativt om interessekonflikter, korrupsjon og forskningsjuks.

– Hvordan har du hatt det etter at du ble ekskludert fra styret i Cochrane?
– Det var tøft å bli utvist etter et skue der lederne brøt alle de reglene de selv hadde konstruert. Jeg har skrevet to bøker om denne skandalen. Cochrane er nå i dårlig form, og derfor heter min nyeste bok The decline and fall of the Cochrane empire. Jeg har det bra i dag og nyter livet, men Cochrane har det ikke bra etter å ha mistet anseelse og finansiering.
– Hva gjør slike opplevelser med deg?
– Jeg overlever å bli urettferdig behandlet. Livet mitt er mye bedre nå enn under tyranniet i Cochrane.

I tiden med covid har sensuren vist seg tydelig. Vi trenger vitenskapelig debatt, det gjør alle klokere.

Har etablert et nytt, uavhengig institutt

Gøtzsche grunnla det uavhengige Institute for Scientific Freedom. Visjonene lyder:

All vitenskap bør etterstrebe å være uten økonomiske interessekonflikter
All vitenskap bør publiseres så snart som mulig, og gjøres fritt tilgjengelig
Alle vitenskapelige data, inkludert studieprotokoller, bør være fritt tilgjengelige slik at andre kan gjøre sine egne analyser
– I tiden med covid har sensuren vist seg tydelig. Vi trenger vitenskapelig debatt, det gjør alle klokere, sier Peter Gøtzsche. Han gleder seg til å besøke Norge i oktober.

Kort fortalt

Medisinprofessoren Peter C. Gøtzsche grunnla det nordiske Cochrane-samarbeidet.
Samarbeidet går mellom forskere i mange land, og publiserer jevnlig kritiske gjennomganger av medisinsk forskning.
Cochrane-samarbeidet (Cochrane Collaboration) hadde uavhengige forskere uten interessekonflikter, og fokusere på den ”beste” forskningen. Inntil 2018 ble Cochrane ansett å være upartisk og troverdig.
I mai 2018 publiserte forskere fra Cochrane en vurdering av HPV-vaksiner. Artikkelen ble kritisert fra flere hold, deriblant av Gøtzsche og kolleger.
Kritikken gikk på at Cochrane-gjennomgangen burde ha inkludert minst 35 % (over 25 000) flere kvinner i metaanalysene.
Gøtzsche og kollegers systematiske gjennomgang av HPV-vaksineforsøkene er mer pålitelig enn Cochrane-gjennomgangen, da de baserte den på kliniske studierapporter.
Deres systematiske oversikt over HPV-vaksineforsøkene dokumenterte betydelig mer alvorlige nevrologiske skader hos de vaksinerte pasientene enn hos kontrollpasientene, hvorav nesten alle hadde fått andre vaksiner eller vaksineadjuvansen. Cochrane-gjennomgangen fant ikke dette.
Høsten 2018 fikk Gøtzsche sparken som rådsmedlem i Cochrane, og fra organisasjonen.
Tiltroen til Cochrane som uavhengig premissleverandør raknet.

Referanser

1 Whitaker R. Mad in America: dårlig vitenskap, dårlig medisin og varig mishandling av psykisk syke.
Cambridge: Perseus Books Group; 2002.

2 Healy D. La dem spise Prozac. New York: New York University Press; 2004.

3 Moncrieff J. Myten om den kjemiske kuren: en kritikk av psykiatrisk medikamentell behandling. Basingstoke: Palgrave
Macmillan; 2007.

4 Moncrieff J. De bitreste pillene. Basingstoke: Palgrave Macmillan; 2013.

5 Whitaker R. Anatomy of an epidemic, 2. utgave. New York: Broadway Paperbacks; 2015.

6 Gøtzsche PC. Dødelige medisiner og organisert kriminalitet: Hvor stor farma har ødelagt helsevesenet. London: Radcliffe
Publishing; 2013.

7 Gøtzsche PC. Dødelig psykiatri og organisert fornektelse. København: People's Press; 2015

8 Gøtzsche PC. Psykisk helse overlevelsessett og abstinens fra psykiatriske medikamenter. Ann Arbor: LH Press; 2022.

Ø. Aarsnes

Gå til FOLKEDOMSTOLEN Justis

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester